Vansbrosimningen

Nästa vecka går ett av mina mindre delmål av stapeln. Nämligen Vansbrosimningen! Loppet är en årlig långdistanssimning i öppet vatten som ingår i en svensk klassiker. Sträckan är 3000 meter som simmas i medströms i Vanån och 2000 meter motströms i Västerdalsälven.
 
 
Simningen är en sport och träningsform som ligger mig varmt om hjärtat. Jag började tävlingsimma när jag var 11 år ända fram till 16-17 års ålder. När jag slutade tävla fortsatte jag ändå träna minst någon gång i månaden. Jag simmar frisim eller crawl hela vägen och har som mål att slå mitt personliga rekord och simma under 45 minuter. I år har jag även tänkt att utmana mig själv och även simma kortsimmet som är sista kilometern. Så ett personligt rekord blir det i alla fall. Längtar till nästa helg då jag får hoppa i vattnet som idag är 17,8 grader varmt eller kallt... Tur att man har våtdräkt!