Startpunkt

Hej på er!

Välkomna hit. Jag som sägs vara ansiktet bakom den här bloggen heter Angelica. I dagsläget är jag 25 år och bosatta i norra Sverige där jag ägnar mig åt att en vacker dag bli civilingenjör med inriktning mot stadsbyggnad och hållbart byggande.

Jag har under de senaste åren gått från att vara en elitidrottare till motionär. Det är svårt för många och jag är inget undantag. Utan något mål har jag haft svårt att motivera mig själv till att träna. I slutet av mitt idrottande fick sig även min självkänsla och självförtroende en törn. De har varit svårt att komma tillbaka från det och hitta gnistan igen. Jag har varit tvungen att lära mig att jag är så mycket mer än bara mina prestationer på löparbanan.

Nu när jag är medveten om det känner jag mig redo att ta tag i en ny utmaning. Jag älskar idrott och träning i alla möjliga former och jag vet att ger mig en balans i livet. Den här gången är det för att JAG och ingen annan tycker det skulle vara rolig. Utan prestationsångesten och bara för att hitta tillbaka till glädjen igen. Jag har nu äntligen bestämt mig för att försöka springa Luleå stadsmara som är 21km under maj nästa år och ett delmål är Vansbrosimningen under nästa vecka. Det känns skönt att skriva det. Att äntligen ha bestämt sig! Om jag lyckas med något annat på vägen är det bara en bonus!

Kuriosa om mig:
Längd: 163cm
Vikt: 60 kilo
Ålder: 25
Kondition: Medel
Styrka: Medel