Det eviga fruktostdilemmat

Genom alla år. Och då menar jag ALLA år. Har jag haft stora problem med att äta frukost. Jag är helt enkelt inte hungrig. När jag surfade runt en kväll såg jag att någon med liknande problematik hade prövat att dricka en smoothies som sin första måltid. Det sägs ju att frukosten är den viktigaste måltiden på hela dagen.

Det bästa med det här alternativet är att man kan förbereda den kvällen innan. Det är VÄLDIGT positivt för mig som är oerhört morgontrött och trycker på snooze knappen något för många gånger... Nu har jag bara hunnit prova på de här i några få dagar men håll ut en utvärdering kommer ni kunna läsa senare. Min förhoppning är att de här kan vara en lösning! Jag har under veckan testat att göra denna som jag gillar väldigt mycket!

  • 20 g hallon
  • 20g jordgubbar
  • 20g blåbär
  • 20g björnbär
  • 2 dl mild yoghurt vanilj

Värm bären i mikron så de blir rumstemperatur. Häll yoghurten och bären i en mixer och mixa tills de blivit slätt. Sätt sedan in i kylen tills de är dags att äta :)